Suit Up Logo

Van tekentafel tot collectie

Suitup kleding samenstellen
DESIGNER BAS VAN WAYENBURG:
“DE KLANT KOOPT ‘GEWOON’ EEN PRACHTIGE BEDRIJFSKLEDINGCOLLECTIE. AAN ONS DE OVERIGE ZORG”

Bij de totstandkoming van onze custom made collecties werken wij graag samen met bekende en gerenommeerde designers. Een bekende naam in bedrijfskleding-land is Bas van Wayenburg. Bas heeft vele bedrijfskledingcollecties ontworpen en was voor ons de beste partner om de nieuwe Roompot collectie te ontwerpen. 

Maar hoe komt zo’n designer collectie nu tot stand? Lees mee over hoe de nieuwe collectie voor Roompot tot stand is gekomen.

Onderzoek doen

Bas: Het proces van ontwerpen begint altijd met onderzoek doen. Ik ga sfeer opdoen bij de klant zelf en dit doe ik meerdere keren. Die sfeer wil ik zien, ruiken, proeven op meerdere locaties op verschillende tijdstippen. In dit geval heb ik een aantal Roompot parken bezocht. Naast sfeerproeven doe ik -samen met Suit Up- onderzoek naar de functiegroepen en maak ik een inventarisatie van de (type) medewerker. Moeten ze veel tillen en bukken, staan ze op de tocht, werken ze op een donkere of lichte locatie? Kort gezegd kijken we naar hun werkomstandigheden.

“DEZE OMSTANDIGHEDEN NEEM IK AL MEE VOORDAT ÜBERHAUPT HET CONCEPT OP TAFEL LIGT”

Dit doe ik omdat de functiegroepen van groot belang zijn bij de totstandkoming van het concept. Bij Roompot bijvoorbeeld heb je te maken met veel verschillende groepen, denk hierbij aan hospitality maar ook supermarkt medewerkers en badmeesters. Hierin willen we dan met zo weinig mogelijk kleur, zoveel mogelijk verschillende sets kunnen maken.

Sourcen & Monsters

De stap hierna is het finalizen van de collectie en de ontwerpen uitwerken. Hierbij komen alle technische en productie specificaties kijken. De fournituren worden gekozen en de stoffen gesourced. Dit is misschien wel het meest belangrijke proces die vraagt om veel precisie. Hierin gaan Suit Up en ik hand in hand. We kunnen nóg zo’n mooie collectie verzinnen, als het productietechnisch niet kan, dan houdt het op. Die opties geven wij de klant dan ook niet.

Produceren

Vervolgens wordt de collectie uitgemonsterd. Deze monsters worden uitvoerig bekeken, doorgepast, getest en aangepast totdat hij volledig naar tevredenheid is. Als de klant dan akkoord geeft starten we met produceren. Dat is het moment dat ik het project loslaat. Ik stop als de monsters goed zijn en Suit Up neemt de zorg vanaf dat moment volledig over. De verdere doorpas, uitlevering en nabestellingen ligt bij Suit Up. Alsmede de customer service en het klantcontact. Ik ben een designer en ‘schoenmaker blijf bij je leest’, daarnaast is Suit Up veel te goed in wat zij doen.

Zo’n heel traject verloopt zelden vlekkeloos maar voor elk obstakel bedenken we altijd een oplossing. Zo hoeft de klant zich dus niet bezig te houden met de technische aspecten van een collectie.

Logo Suit up

sales@suitupnow.nl

+31 076 532 87 64