Nicole Stelling van Roompot: “Een nieuwe kledinglijn stond nog niet op de planning. We waren 3 jaar geleden al volledig voorzien van een mooie nieuwe collectie door Suit Up. Nog geen twee jaar na de uitrol werd bekend dat we sneller dan verwacht een rebranding gingen doorvoeren.
Bij een nieuw logo en huisstijl, hoort ook een nieuwe kledinglijn. Aangezien we erg tevreden waren met onze samenwerking met Suit Up, hebben we snel kunnen schakelen om deze collectie te realiseren.
Na het insturen van de brandguide is ontwerper Bas van Wayenburg met het thema ‘Modern Beach’ aan de slag gegaan. We startten met het bepalen van de kleur-cirkels en kwamen tot duingras als uitgangspunt. Deze collectie is echt in samenspraak gegaan van Suit Up en de Roompot werkgroep. Maar ook de stakeholders waren betrokken. Hoe meer mensen betrokken, hoe meer meningen. Daarom hebben we uiteindelijk gekozen voor de gemene deler binnen de meningen en zijn we tot een prachtcollectie gekomen.
We hebben geen items overgenomen van de oude collectie. De gehele collectie is vernieuwd. We hebben wel gekeken naar welke modellen, stoffen en items van de oude collectie goed werkten. Hierdoor heeft de oude collectie ervoor gezorgd dat nieuwe collectie pasvorm technisch en draagcomfort technisch perfect is.
Accountmanager
Evert van Bergen
Kenmerken
Leisure
Aantal werknemers
3000+
Periode
Augustus 2020 – Voorjaar 2021
Categorie
SU Custom made
Issue
Nieuwe kleding na aanleiding van Rebranding traject
Geboden oplossing
Custom made collectie met de duinen als inspiratiebron. Een diverse collectie met veel verschillende productgroepen