Aan de start van dit project zijn de kernwaardes van Vattenfall goed bestudeerd. Deze termen zijn omgezet naar synoniemen die te linken zijn aan bedrijfskleding en vanuit die keywords is de collectie opgebouwd.
OPEN – CASUAL, ACTIEF – SPORTIEF, POSITIEF – NIET SOBER,
VEILIG – BLAUW, PROFESSIONEEL
Gezien het feit dat Vattenfall duurzaamheid nastreeft, is ook hier op ingespeeld. De oude kleding van Nuon is verzameld en op een duurzame manier gerecycled en/of vernietigd. Speciaal voor Vattenfall is een shirt ontworpen gemaakt van biologisch katoen en gerecyclede petflessen. Verder dient de kleding snel na geleverd te kunnen worden, dus om die reden is ervoor gekozen de rest van de collectie op te bouwen uit NOS artikelen. Iedere medewerker heeft een polo, overhemd, pull-over, zomerjas, winterjas, sjaal en handschoenen met touchscreen tip. Naast het herkenbare logo, is op de jassen gebruik gemaakt van reflecterende gedeeltes om de herkenbaarheid en veiligheid van de medewerkers te waarborgen.