Logo Vattenfall

Nieuwe identiteit

Vattenfall heeft in een aanzienlijk korte tijd voeten in de aarde gekregen in Nederland. Een nieuwe identiteit en naam vraagt om een nieuwe collectie.

van deur naar deur
vol vertrouwen

Voor de gemiddelde Nederlander tot voor kort een geheel onbekende naam van het moederbedrijf van wat voorheen onder de naam Nuon opereerde. Inmiddels is Vattenfall al niet meer weg te denken en kom je het merk dagelijks tegen.

Om nieuwe leden te werven maakt Vattenfall gebruik van hun Vattenfall Salesforce. Zij reizen stad en land af om mensen kennis te laten maken met hun producten en diensten. De eerste indruk is hier wederom enorm belangrijk, dus het is zaak dat het volledige Vattenfall Salesforce team goed en herkenbaar gekleed aan de deuren verschijnt.

De vorige collectie paste qua stijl niet bij Vattenfall, bevatte uiteraard nog het logo van Nuon en moesten zij zelf een enorme voorraad beheren, waardoor het overzicht verloren raakte. Ons doel was om een collectie te ontwikkelen die qua professionaliteit gelijk staat aan de professionaliteit van Vattenfall zelf. Dat wekt vertrouwen bij de consument en komt het uitvoerende werk van het Vattenfall Salesforce team ten goede.

Vattenfall kiest voor bedrijfskleding die aansluit bij hun duurzame identiteit.
Suit Up ontwikkelde een collectie die professionaliteit en veiligheid uitstraalt, met oog voor comfort en herkenbaarheid. Oude Nuon-kleding werd duurzaam gerecycled en speciaal voor Vattenfall is een shirt ontworpen van biologisch katoen en gerecyclede petflessen. Dankzij het kledingmanagementsysteem is de voorraad altijd inzichtelijk, zonder verspilling. Zo blijft de uitstraling sterk en de cirkel rond.

Kernwaardes & duurzaam

Aan de start van dit project zijn de kernwaardes van Vattenfall goed bestudeerd. Deze termen zijn omgezet naar synoniemen die te linken zijn aan bedrijfskleding en vanuit die keywords is de collectie opgebouwd.

OPEN > CASUAL, ACTIEF > SPORTIEF, POSITIEF > NIET SOBER, VEILIG > BLAUW

Gezien het feit dat Vattenfall duurzaamheid nastreeft, is ook hier op ingespeeld. De oude kleding van Nuon is verzameld en op een duurzame manier gerecycled en/of vernietigd. Speciaal voor Vattenfall is een shirt ontworpen gemaakt van biologisch katoen en gerecyclede petflessen. Verder dient de kleding snel na geleverd te kunnen worden, dus om die reden is ervoor gekozen de rest van de collectie op te bouwen uit NOS artikelen. Iedere medewerker heeft een polo, overhemd, pull-over, zomerjas, winterjas, sjaal en handschoenen met touchscreen tip. Naast het herkenbare logo, is op de jassen gebruik gemaakt van  reflecterende gedeeltes om de herkenbaarheid en veiligheid van de medewerkers te waarborgen.

Duurzaam

Kernwaarde ‘duurzaam’ was de rode draad in deze collectie 

klimaat

Weer- en windbestendige collectie

anno 2020

De collectie is in 2020 geproduceerd en uitgeleverd

betrouwbaar

De juiste uitstraling is van groot belang

KLEDING MANAGEMENT
SYSTEEM

Vanuit serviceoogpunt is voor Vattenfall een compleet kleding management systeem (KMS) ontwikkelt. Middels dit programma kan Vattenfall de voorraden inzien en bestellen. Suit Up beheert de voorraad en picked en levert de producten zodra deze via dit systeem besteld worden.

Na de uitlevering van de collecties heeft er een evaluatie plaats gevonden, waarbij al verschillende punten naar boven kwamen die wij samen aan kunnen gaan scherpen, om de collectie verder te optimaliseren.

Neem contact op

Ready for the next step in corporate fashion?

neem contact met ons op
Wil je erachter komen of Suit Up de juiste partner voor je is? Neem dan contact met ons op en deel je uitdaging!
Logo Suit up

sales@suitupnow.nl

+31 076 532 87 64