Bedrijfskleding doorpassen houdt in dat coupeuses en stylisten bij je langskomen op locatie om de maten te inventariseren van jouw medewerkers. Bij Suit Up werken we met een vast team van coupeuses en voor meerdaagse projecten hebben we een flexibele schil met professionals. Het doorpassen van bedrijfskleding lijkt op voorhand een eenvoudige operatie. Dit is echter niet te onderschatten. Dit is hét moment waarop de nieuwe collectie wordt gepresenteerd aan het team. Om die reden is het essentieel onderdeel van het proces dat wij met de grootst mogelijke zorg voor je regelen. Een goede doorpas maakt of kraakt, al voor uitlevering de ervaring van de medewerkers.
KLEINE VOLUMES
MODIEUZE KLEDING
SNELLE LEVERING
KOSTELOZE WEBSHOP
Dit geldt natuurlijk voor bijna alle projecten maar dit geldt zeker in het geval van een doorpas. Wanneer je akkoord hebt gegeven op onze offerte neemt de binnendienst contact met je op om de doorpas in te plannen. Zij beheren de doorpas planning. Onze coupeuses zijn dagelijks onderweg om de maten van onze klanten te bepalen. De doorlooptijd voor het inplannen van een doorpas is altijd minder dan twee weken. Na het prikken van een datum ontvang je van ons een doorpas briefing zodat je weet wat je die dag kunt verwachten. Zeker als je nog niet eerder een doorpas hebt meegemaakt is dit erg prettig. Tevens ontvang je van ons een doorpasrooster. In samenspraak bepalen we hoeveel tijd we uittrekken per persoon. Dit wordt bepaald door de omvang van het kledingpakket en het type vermakingen die we mogen doorvoeren. In dit document plan je in op welk tijdstip we de specifieke medewerkers kunnen verwachten. Doe je dit niet, dan loop je het risico dat medewerkers op hetzelfde moment naar de doorpas komen en lang moeten wachten dat ze aan de beurt zijn. Dit beïnvloedt de eerste ervaring met de nieuwe kledingleverancier en dit beïnvloedt tevens de acceptatie van de nieuwe kledingcollectie. Afhankelijk van het aantal coupeuses dat bij je langskomt bepalen het maximaal aantal medewerkers dat in de doorpas ruimte mag zijn. We willen namelijk voorkomen dat er ongemakkelijke situaties ontstaan of dat collega’s zich met maten van de ander gaan bemoeien. Dat laten we liever aan de professionals over!
Vlak voor de dag dat we de bedrijfskleding komen doorpassen, neemt onze binnendienst telefonisch contact met je op. Samen nemen jullie een checklist door zodat we op voorhand weten of er bijzonderheden zijn. De volgende vragen kun je verwachten:
Nu kan het echte werk beginnen.
Onze coupeuses zorgen ervoor dat ze ongeveer een uur voordat de eerste medewerker komt, aanwezig zijn. Dit is deels afhankelijk van de omvang van de collectie. Representatieve bedrijfskleding omvat meestal een grote collectie omdat pakken zowel normale maten, breedte maten en lengtematen in de passet hebben. Werkkleding collecties zijn vaak grotere pakketten inclusief schoenen, terwijl horeca kleding vaak minder items omvat. Bij casual bedrijfskleding doorpassen wisselt dit sterk. Gemiddeld reserveren we tussen de 10 en 30 minuten per medewerker, om de maten te inventariseren.
Nu alle kleedruimtes, pasrekken en collecties gereed hangen kunnen de eerste medewerkers langskomen om te passen. Wanneer een medewerker binnenkomt stellen we ons kort voor, laten we de moodboards zien van de daadwerkelijke collectie en briefen we de medewerker over de inhoud van de doorpas sessie. De passets die wij gebruiken zijn vaak in een universele kleur en niet de kleur van de uiteindelijke collectie. Dit is zeker het geval bij custom made. Dit komt omdat we anders de passets in alle mogelijke kleuren in ons magazijn op voorraad moeten hebben.
Na de briefing vragen wij de medewerker of hij het prettig vindt wanneer de kleding aangesloten of juist los zit. Dit bepaalt mede de pasvorm die we adviseren. Vervolgens reiken we een aantal pasmaten uit. Meestal laten we voor de zekerheid nog een maat kleiner en of groter passen, zodat de medewerker zeker weet dat hij of zij de juiste maat kiest. Op voorhand is besproken of we de kleding gaan vermaken of niet. De gekozen maten, inclusief vermakingen worden op een doorpas formulier verwerkt of direct in ons Kleding Management Systeem (KMS) verwerkt. We vragen de medewerker altijd te tekenen voor de gekozen maten. Op die manier voorkomen we latere discussie of dat de juiste maten door ons zijn verwerkt.
Wanneer de doorpas heeft plaatsgevonden worden alle maten in ons KMS systeem geregistreerd. Je hoeft dus zelf geen maten op te slaan, dat doen wij voor jou. Je kunt ervoor kiezen om medewerkers op punten bij ons na te laten bestellen. Of je kunt ervoor kiezen om per vestiging, één medewerker verantwoordelijk te maken voor het bestellen van de bedrijfskleding. Deze personen ontvangen op hun emailadres de login voor ons KMS. Het KMS is eigenlijk een Zalando webshop, maar dan voor jouw onderneming. We maken geen gebruik meer van losse emails of excel lijsten. Binnen een paar klikken heb je een reorder bij ons geplaatst.
“Suit Up heeft, onder begeleiding van Evert, de collectie gehele collectie invulling gegeven. Kenmerkend voor de samenwerking zijn de korte communicatielijnen, snelle levertijden en het bedenken van oplossing voor zaken waar we in de praktijk tegenaanlopen. Ik kan Suit Up van harte aanbevelen”.
“Vanwege de rebranding van Nuon naar Vattenfall moesten wij nieuwe bedrijfskleding aanschaffen. Suit Up heeft perfect onze kernwaarden weten te vertalen naar een nieuwe bedrijfskleding collectie. De implementatie stond vanwege de rebranding behoorlijk onder druk maar is vlekkeloos verlopen”.