bedrijfskleding one planet

De natuur centraal

De aanleiding van een nieuwe bedrijfscollectie was het samengaan van Museon en het Omniversum. Beide hadden een eigen huisstijl/identiteit en een eigen bedrijfskledingcollectie. Ze waren op zoek naar één collectie in één stijl: de natuur centraal. 

95 Medewerkers

Suit up ontwierp en produceerde een totale collectie voor 95 medewerkers 

5 personen

De grootte van de samengestelde projectgroep

anno 2022

De collectie is in 2022 uitgeleverd, direct na (her)opening van One Planet

One Planet

De reden van de nieuwe collectie was het ontstaan van One Planet

Omniversum
&
Museon

Om een collectie te ontwerpen en te produceren die beide identiteiten bij elkaar zouden brengen, werd een werkgroep opgericht. Deze werkgroep werd samengesteld door werknemers van voormalig Museon en Omniversum. Een samengesteld gezelschap van alle lagen binnen de organisatie om een zo groot mogelijk draagvlak te creëren. 

Duurzame &
praktische keuze

Suit Up Account Manager Davy: “Onze partner One Planet kwam bij ons met de vraag een nieuwe collectie te ontwikkelen. Museon en Omniversum waren nét samengegaan: One Planet. Naast dat het belangrijk was om er ‘one’ collectie van te maken (dus een samenhangend geheel), was het voordeel ook dat er minder items in de collectie hoefden. 

We hebben dit ook nog eens vereenvoudigd door een losse bomber te ontwikkelen, die over de gehele collectie te dragen is. Dit item wordt gedragen door de afdeling ‘educatie’ en kan dus aan- en uitgetrokken worden zonder geheel te hoeven verkleden. Een praktische én duurzame keuze. 

 

Ready for the next step in corporate fashion?

Ook op zoek naar een bijzondere bedrijfskledingcollectie? Neem snel contact op met ons team! 

Het
concept

“Bij de start van het project kregen we als belangrijkste input dat ‘de natuur centraal‘ moest staan. 

Met deze input hebben we een moodboard gemaakt met als uitgangspunt de natuurelementen zoals aarde, water, vuur. Het was belangrijk dat de collectie fun uit zou stralen en goed zou aansluiten bij de doelgroep: kinderen. 

Daarnaast wilden ze af van het ‘jasje-dasje’- principe en graag een sportievere collectie gaan dragen. Hierdoor hebben we gekozen voor mao-kraag. Hiermee haal je de zakelijke uitstraling van het item af. Daarnaast zijn alle colberts in jersey stof geproduceerd. Dit verhoogt het draagcomfort en geeft een sportieve uitstraling.”

sales@suitupnow.nl

+31 076 532 87 64