Vattenfall heeft in een aanzienlijk korte tijd voeten in de aarde gekregen in Nederland. Voor de gemiddelde Nederlander tot voor kort een geheel onbekende naam van het moederbedrijf van wat voorheen onder de naam Nuon opereerde. Inmiddels is Vattenfall al niet meer weg te denken en kom je het merk dagelijks tegen.
Om nieuwe leden te werven maakt Vattenfall gebruik van hun Vattenfall Salesforce. Zij reizen stad en land af om mensen kennis te laten maken met hun producten en diensten. De eerste indruk is hier wederom enorm belangrijk, dus het is zaak dat het volledige Vattenfall Salesforce team goed en herkenbaar gekleed aan de deuren verschijnt.
De vorige collectie paste qua stijl niet bij Vattenfall, bevatte uiteraard nog het logo van Nuon en moesten zij zelf een enorme voorraad beheren, waardoor het overzicht verloren raakte. Ons doel was om een collectie te ontwikkelen die qua professionaliteit gelijk staat aan de professionaliteit van Vattenfall zelf. Dat wekt vertrouwen bij de consument en komt het uitvoerende werk van het Vattenfall Salesforce team ten goede.
Aan de start van dit project zijn de kernwaardes van Vattenfall goed bestudeerd. Deze termen zijn omgezet naar synoniemen die te linken zijn aan bedrijfskleding en vanuit die keywords is de collectie opgebouwd.
OPEN – CASUAL
ACTIEF – SPORTIEF
POSITIEF – NIET SOBER
VEILIG – BLAUW, PROFESSIONEEL
Gezien het feit dat Vattenfall duurzaamheid nastreeft, is ook hier op ingespeeld. De oude kleding van Nuon is verzameld en op een duurzame manier gerecycled en/of vernietigd. Speciaal voor Vattenfall is een shirt ontworpen gemaakt van biologisch katoen en gerecyclede petflessen. Verder dient de kleding snel na geleverd te kunnen worden, dus om die reden is ervoor gekozen de rest van de collectie op te bouwen uit NOS artikelen. Iedere medewerker heeft een polo, overhemd, pull-over, zomerjas, winterjas, sjaal en handschoenen met touchscreen tip. Naast het herkenbare logo, is op de jassen gebruik gemaakt van reflecterende gedeeltes om de herkenbaarheid en veiligheid van de medewerkers te waarborgen.
Vanuit service oogpunt is voor Vattenfall een compleet kleding management systeem (KMS) ontwikkelt. Middels dit programma kan Vattenfall de voorraden inzien en bestellen. Suit Up beheert de voorraad en picked en levert de producten zodra deze via dit systeem besteld worden.
Na de uitlevering van de collecties heeft er een evaluatie plaats gevonden, waarbij al verschillende punten naar boven kwamen die wij samen aan kunnen gaan scherpen, om de collectie verder te optimaliseren.
Accountmanager
Davy Nefs
Kenmerken
Corporate
Aantal werknemers
400 medewerkers
Periode
mei 2019 tot en met de eerste uitlevering half oktober
Categorie
SU Styling en SU Design
Issue
Kledingstijl paste niet meer bij Vattenfall en overzicht van de voorraad ontbrak. Verder werd gezocht naar duurzame oplossingen.
Geboden oplossing
Er is speciaal voor Vattenfall een kleding management systeem (KMS) ontwikkelt en Suit Up houdt de voorraad van Vattenfall in beheer. De overhemden zijn gemaakt van biologisch katoen en PET-flessen en de oude kleding is verzameld om duurzaam te vernietigen en/of recyclen.