HOW DO WE WORK?

HOW WE BUILD A COLLECTION FROM SCRATCH

Voor sommige van u is het fijn om te weten hoe onze werkwijze er precies uit ziet. Hoe het proces van start gaat, welke communicatie onze voorkeur geniet, wanneer wij welke stappen nemen, maar vooral wat u van ons kunt verwachten. Nieuwsgierig? Lees snel verder.

Corporate Fashion Suit Up Bedrijfskleding

THE FIRST MEETING

JUST NAVIGATE US THROUGH YOUR PLANS

Voor de kennismaking komen wij graag naar u toe. Dan kunnen wij beide kijken of wij bij elkaar passen en of wij u kunnen helpen. Voor het tweede gesprek nodigen wij u bij ons in de showroom uit. Op deze manier krijgt u meteen de juiste feeling met hetgeen waar Suit Up voor staat. De showroom is meer dan een simplistische hal met kleding. Het hele concept van Suit Up is hier te beleven. Van binnenkomst tot vertrek geprikkeld worden, dat moet u eigenlijk met eigen ogen zien.

 

Bij de kennismaking proberen wij de wensen samen met u inzichtelijk te maken en aan de hand van deze wensen de projectscope te definiëren. Wij kruipen in de huid van de organisatie en willen tot in detail begrijpen waar de organisatie voor staat, waar de focus moet liggen, wat uw ervaring met bedrijfskleding is en hoe uw ideale situatie eruit ziet. Hier wordt dan ook een keuze gemaakt uit twee pakketten. Enerzijds Styling, waarbij gebruik wordt gemaakt van NOS producten, waardoor wij deze originele collectie tijdig kunnen leveren. Anderzijds Design, waarbij stapsgewijs een uniek samengestelde collectie ontwikkeld wordt.

 

Als beide partijen het eerste gesprek met een goed gevoel verlaten, gaat het Suit Up team aan de slag. Wij beginnen met het maken van een plan van aanpak en starten met het samenstellen van een gepersonaliseerde premium collectie. In het plan van aanpak wordt een gedetailleerde projectplanning meegenomen, zodat u exact weet wat u kunt verwachten. Dit wordt beide bij het tweede persoonlijke gesprek aan u gepresenteerd. Na het verkrijgen van feedback op het eerste voorstel, optimaliseren wij het voorstel en maken wij een offerte voor u op.

 

Corporate Fashion Suit Up Bedrijfskleding

REALISATION

TURNING THE CONCEPT INTO PREMIUM ITEMS

Zodra de offerte is geaccordeerd, worden alle besproken details vastgelegd en uitgewerkt tot heldere product- en logospecificaties. Maten worden geïnventariseerd door middel van een doorpas of aan de hand van een measurement guide.

 

Mocht gekozen worden voor een Designproject, dan worden in deze fase de patronen en labdips geselecteerd.

 

Deze stappen worden in sommige gevallen vervolgd door een samplefase. Afhankelijk van de complexiteit van het product, adviseren wij wel of niet te samplen. Dit is het moment waarop voor een laatste keer aanpassingen worden gedaan alvorens het bestelproces in gang wordt gezet.

 

De grondstoffen worden ingekocht en wij reserveren productiecapaciteit bij onze leveranciers. Voor de Stylingprojecten worden de NOS artikelen ingekocht en productieorders voorbereid. Aan de hand van de geïnventariseerde maten, worden de NOS artikelen vermaakt in ons atelier in Nederland. Bij de overige productieartikelen, worden de patronen aangepast en de stof op maat gesneden, voordat het geproduceerd wordt.

 

Binnen het realisatieproces wordt als laatste het logo geplaatst. Dit kan zowel in productie als naderhand gebeuren. Vooraf spreken we af of het logo geborduurd of gedrukt wordt. Bij het bedrukken hebben wij de keuze uit transfers, zeefdruk of flex.

Corporate Fashion Suit Up Bedrijfskleding

IMPLEMENTING

INTRODUCING THE COLLECTION

Voordat de artikelen naar Nederland worden getransporteerd, ondergaan ze eerst een kwaliteitscontrole. Eventuele productiefouten worden op die manier vroegtijdig gefilterd. Na transport ondergaan ze nogmaals een controle in het Suit Up magazijn.

 

Voor de uitlevering van de collecties, bestaat de mogelijkheid, gesorteerde pakketten naar de juiste vestigingen te verzenden, zodat u het sorteren van alle kleding bespaard blijft. Indien gewenst is het mogelijk gebruik te maken van een uitlevering met doorpas. Onze coupeuses komen op locatie zodat eventuele kleine aanpassingen en vermakingen direct doorgevoerd kunnen worden. Wenst u geen doorpas, kunt u binnen 10 werkdagen na de eerste levering de eventuele aanpassingen doorgeven.

Corporate Fashion Suit Up Bedrijfskleding

EVALUATION

WHAT WE COULD HAVE DONE (EVEN) BETTER

Onze samenwerking stopt niet na de uitlevering van de nieuwe collectie. De kleding gaat een langere tijd mee, waardoor het voor beide partijen van belang is dit contact in stand te houden. Na de uitlevering organiseren wij altijd nog een projectevaluatie, waarbij wij analyseren welke onderdelen verder geoptimaliseerd kunnen worden. Daarnaast kunnen we vaak met een kleine toevoeging een collectie updaten, zonder dat deze volledig opnieuw aangeschaft moet worden.

 

Het kan zijn dat een personeelslid gewicht verliest of juist iets aangekomen is. Vaak is met kleine aanpassingen of reparaties te voorkomen dat de hele set nabesteld moet worden.

 

Voor nieuwe personeelsleden of versleten kleding is het mogelijk de kleding (vaak vanaf 1 stuk) na te bestellen. U kunt dit bij ons doorgeven of gebruik maken van ons Quick Service programma, waarbij wij met spoed kleding voor u kunnen produceren.