CORPORATE FASHION

W-Amsterdam

Het luxe vijfsterren hotel W-Amsterdam nam contact met ons op om hun collectie bedrijfskleding te vernieuwen. De huidige collectie was gevoelig voor slijtage en sloot niet aan bij het imago van W-Amsterdam. Broeken gingen in enkele maanden stuk bijvoorbeeld, een onacceptabele levensduur.

 

In eerste instantie hebben we W-Amsterdam als klant mogen begroeten doordat we de problemen met hun oude pantalons hebben opgelost. We hebben een kwaliteitsverbetering doorgevoerd door verschillende pasvormen aan te bieden, vervaardigd uit een wol, polyester, lycra blend met een bi-stretch. Ander voordeel dat we hebben aangedragen is dat de bedrijfskleding per stuk na te bestellen is en binnen 1-3 weken geleverd worden. Omdat wij een succesvolle oplossing hadden geboden hebben ze ons uitgenodigd mee te denken over de kledingcollectie in de Lounge.

w-amsterdam nieuwe bedrijfskleding vrouw

De opdracht was, om een hippe, stoere en sexy bedrijfskleding collectie te bedenken en te maken. We hebben een aantal gesprekken met elkaar gevoerd waarbij GM, Marketing en HR een belangrijke rol speelde. Op basis hiervan is een collectie samengesteld. Tevens is er een gehele nieuwe collectie voor The Bank Building ontwikkeld en opgeleverd.

 

W-Amsterdam was op zoek naar een collectie die voor het vrouwelijke personeel meer vrouw zou laten voelen. Het mannelijke personeel moest een nieuwe, stoere look krijgen. De huisstijl kleuren van het hotel moesten op een subtiele wijze terugkomen in de nieuwe kleding. Daarnaast was de kwaliteit van het materiaal een belangrijk aspect.

W-Amsterdam nieuwe bedrijfskleding collectie

Het resultaat van het project was voor de mannen een zwart overhemd met een Mao kraag en een zwarte sloof. De shirts waren voorzien van kleine accenten, zoals een W-logo. De vrouwen ontvingen een zwarte crépe blouse, terwijl de hostess werd voorzien van een donkergroene jurk met een gouden rits. Deze gouden rits was een belangrijk aspect, gezien deze op een subtiele manier de huisstijl van het hotel laat terugkomen.

W-Amsterdam nieuwe bedrijfskleding footwear
Corporate Fashion Bedrijfskleding Suit Up

Accountmanager

Davy Nefs

Kenmerken

Hotels

 

Aantal werknemers

120 – 150 werknemers

 

Periode

2016 tot en met het heden

 

Categorie

SU Styling / SU Design

 

Issue

Slijtage van huidige pantalons en uitstraling Bank Building en Lounge sloot niet aan op het imago van W Amsterdam

 

Geboden oplossing

Hippe / Vlotte / Vrouwelijke voor de vrouw / stoer voor de man kledingcollectie ontwikkeld met kwaliteit van bedrijfskleding.

CASES

JUST TO GIVE YOU AN IDEA