De Brauw Blackstone Westbroek-3

CORPORATE FASHION

DE BRAUW BLACKSTONE WESTBROEK

De Brauw Blackstone Westbroek, een internationaal advocatenkantoor, heeft contact met ons opgenomen via de chatfunctie op onze website. Zij zaten met het issue dat hun vrouwelijke werknemers in de huidige bedrijfskleding vaak werden aangezien voor beveiligers. Met als gevolg dat de tevredenheid van medewerkers aanzienlijk aan het dalen was. Het doel van dit project was dus: het ontwerpen van een vrouwelijke kledingcollectie met een uitstraling die past bij het high-end imago van De Brauw Blackstone Westbroek.

 

Na een verkennende afspraak hebben wij de project scope in kaart gebracht en zijn we het creatieve proces gestart. De kledingcollectie is door Jessica ontworpen, in samenspraak met accountmanager Davy. Tijdens dit proces is de klant altijd nauw betrokken geweest. Er is goed gekeken naar de werkzaamheden die de medewerkers verrichten. De vrouwelijke medewerkers houden zich dagelijks bezig met een aantal variërende werkzaamheden. Voorbeelden hiervan zijn een receptiefunctie, gastvrouw, het verzorgen van de lunches en zorgen dat de vergaderruimtes in orde zijn. De nieuwe kledingcollectie moest vrouwelijkheid uitstralen. De eerste indruk telt! De nieuwe krachtige hoofdkleuren vind je terug in de oxblood rode crêpe blouses en de met blauw satijn uitgevoerde blouses. Deze leggen de nadruk op de vrouwelijkheid.

Bedrijfskleding - de brauw - Suit Up - vrouwelijk

De dames krijgen de keuze uit een ruim kledingpakket, bestaande uit een pantalon of rok als bottom. Er zijn twee verschillende tops beschikbaar. Daarnaast ontvangen ze een langer model blazer, voorzien van messing details. Hiermee leggen we de link naar het interieur van het kantoor. Een subtiel detail is de rode streep, door het Prince de Galles dessin. Deze oxblood rood kleur vind je terug in één van de blouses. Hierdoor komt de rode streep in de pakken nog sterker naar boven.

de brauw meeting in nieuwe bedrijfskleding

Het proces aan de voorkant van het traject was goed doordacht. De vraag was: hoe gaan we de nieuwe collectie introduceren met een ‘big bang’? Het uitlevermoment hebben we omgetoverd tot een ‘Launch Event’. Tijdens dit event hebben we voor iedere medewerker ruim 20 minuten de tijd genomen om zijn of haar outfit perfect af te spelden en de medewerker te voorzien van stylingtips. Halverwege de dag hebben we gastspreker Sven Rickli, van No Lost Capital, gevraagd om in een masterclass te vertellen over de link tussen goed gekleed zijn en het ervaren van werkgeluk. Tijdens de dag hebben we medewerkers die ervoor openstonden gefotografeerd en deze afbeeldingen gebruikt voor een ‘De Brauw Blackstone and Westbroek Styleguide’. Afsluitend hebben we een borrel gedaan en heeft iedere medewerker een goodiebag meegekregen. Al met al een inspirerende dag met een positieve energie rondom het introduceren van de nieuwe kledingcollectie.

De Brauw nieuwe bedrijfskleding blauwe blouse
Bedrijfskleding - de brauw - Suit Up
Corporate Fashion Bedrijfskleding Suit Up

Accountmanager

Davy Nefs

Kenmerken

Corporate / Advocatuur

 

Periode

Maart 2019 tot en met heden

 

Categorie

SU Design

 

Issue

Medewerkers werden aangezien als beveiligers in het huidige kostuum. Lage tevredenheid bij de medewerkers.

 

Geboden oplossing

Mooie vrouwelijke kledingcollectie, waarbij de medewerkers betrokken zijn bij het collectioneren.

CASES

JUST TO GIVE YOU AN IDEA