Gefaseerd over 2017 en 2018 hebben wij de corporate fashion van Eden Hotels mogen leveren. Eden Hotels is een Nederlandse Hotelgroep bestaande uit ongeveer 15 hotels met in totaal 1.200 medewerkers verdeeld over 10 verschillende functies. Doelstelling van het project was om binnen twee kwartalen alle medewerkers in het nieuw te steken waarbij we de identiteit per hotel wilde versterken. Dit hebben we gedaan door voor de functies waarbij klantcontact plaatsvindt in ieder hotel een unieke collectie te bedenken en omwille van efficiëntie en kostenreductie de achterkant van de organisatie uniform te kleden binnen de gehele groep. Onder de voorkant verstaan we in dit geval front office bedrijfskleding en food & beverage bedrijfskleding.
We hebben hier gekozen voor de SU Styling lijn waarbij we een mix hebben gemaakt tussen ready to wear items en artikelen die wij zelf geproduceerd hebben. De collectie laat een duidelijke diversiteit aan stijlen zien waarbij bijvoorbeeld ‘The Birdhouse’ sportief en casual is geïnspireerd op de botanische invloeden in het restaurant. ‘Hotel American’, wat het high-end hotel van de groep is, is juist door het Black & White gecombineerd met de pied des poules stof stijlvol en sjiek. Het Amsterdamse ‘Manor Hotel’ is geïnspireerd op de Italiaanse invloeden in het hotel en restaurant en kent een smart casual look waarbij een chino combineren met denim shirt en licht dragend colbert.
We zijn gestart met het opstellen van een projectplanning om de doorlooptijd van ontwerp naar uitlevering te bepalen per hotel omdat er vanwege de rebranding een duidelijke deadline was voor ieder hotel. Vervolgens zijn we in twee rondes drie hotels gebundeld gaan stylen en beleveren, daarna zes hotels en nog eens drie laatste hotels omdat zij nog in verbouwing zaten. Wij hebben het volledige project gemanaged vanaf moodboard tot styleboard, inmeten van alle medewerkers, uitleveren van de kleding en aftercare.
Eden Hotels was in het voortraject in de veronderstelling dat zij een tijdelijke collectie en een tweede definitieve collectie moesten aanschaffen omdat zij lange levertermijnen (4 maanden) gewend zijn. In dat geval zou de oude Hampshire kleding niet op tijd uit gefaseerd zijn. Wij hebben hier een oplossing voor door geboden te kiezen voor Europa productie/inkoop met snellere levertijden waardoor een tijdelijke lijn niet meer nodig was.
Accountmanager
Evert van Bergen
Kenmerken
Hotel keten
Aantal werknemers
1.200 medewerkers
Periode
Gefaseerde overgang in 2017/2018
Categorie
SU Styling
Issue
Een leadtime van 6 maanden, met de wens om de identiteit per hotel te versterken.
Geboden oplossing
Er is gekozen voor een gezonde mix tussen ready-to-wear items en productie met SU Styling. Gefaseerde implementatie met een unieke stijl per hotel.