Liefhebbers van whisky en luxe kunnen sinds 2016 op Schiphol terecht bij het Johnnie Walker House. Op deze plek kom je alles te weten over whisky en het merk Johnnie Walker. Een Johnnie Walker House is een exclusieve ambassade voor luxe Scottish whisky.
Elk huis is gebouwd rondom het thema ‘Whiskygesprekken’ en ontworpen om de gast onder te dompelen in de geschiedenis, herkomst en pioniersgeest van het merk Johnnie Walker. Elk huis, deels galerie, deels lifestyleruimte en deels museum, brengt innovatie op het gebied van luxe whisky, samen met kunst, design, heerlijk tafelen en cultuur.
Aan Suit Up de eervolle taak om voor dit prachtige merk een passend kledingconcept te ontwikkelen. De randvoorwaarden voor het concept waren helder: een kledingcollectie ontwikkelen waarin op subtiele maar onmiskenbare wijze de branding van Johhnie Walker en zijn ‘Striding Man’ is verwerkt. Uiteraard uitgevoerd in luxe materialen, om te voldoen aan zowel de eisen van het hoofdkantoor van Johnnie Walker in Schotland, als die van de klanten en ambassadeurs van Johnnie Walker.
Het resultaat is een uitgebreide collectie kledingstukken waarin de branding van Johnnie Walker op bijzondere wijze zichtbaar is gemaakt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de voering van de colberts en blazers, waarop de handgeschreven receptuur van de whisky is geprint. De wereldbekende ‘Striding Man’ is onder andere terug te vinden op de gehaakte stropdas en is tevens gelaserd in het leer van prachtige lakschoenen.
De uiteindelijk geproduceerde collectie draagt in zijn totaliteit feilloos bij aan de merkbeleving die je als bezoeker ervaart zodra je het huis binnenstapt. Een gevoel van luxe, comfort en klasse. Er is door Suit Up dan ook een duidelijke keuze gemaakt om de branding van Johnnie Walker subtiel te uiten. De doelgroep heeft namelijk een goed oog voor detail en waardeert zijn of haar omgeving zoals een glas whisky: subtiel en smaakvol.
In de beginfase van het project zijn er door Suit Up twee concepten bedacht welke gepresenteerd zijn aan het management van Johnnie Walker. Nadat de keuze voor een concept gemaakt was, werd het concept verder in detail uitgewerkt. In deze fase zijn wij ons tevens gaan focussen op de materialen en op bijzondere technieken om de branding van Johhnie Walker in en op de kledingstukken te verwerken. Uiteindelijk zijn de verschillende kledingstukken als samples vervaardigd. Deze samples zijn stuk voor stuk beoordeeld en goedgekeurd door het management van Johnnie Walker in Schotland.
Accountmanager
Evert van Bergen
Kenmerken
Retail
Aantal werknemers
30
Periode
2015 – 2018
Categorie
SU Styling
Issue
Het personeel was nog niet in dienst ten tijden van de inkoop van de collectie.
Geboden oplossing
Wij hebben een maatboog opgesteld op basis van ervaringen uit het verleden. Een doorpas georganiseerd, twee weken voor de opening, zodat alles tijdig vermaakt werd.