Corporate Fashion Suit Up Bedrijfskleding

CORPORATE FASHION

CONSERVATORIUM HOTEL

In april 2008 was het Conservatorium van Amsterdam het gebouw ontgroeid en vertrok het naar haar huidige locatie op het Oosterdokseiland. The Set Hotels kocht dit geweldige bouwwerk, onder meer vanwege de rijke historie. Met als visie om de vroegere glorie in ere te herstellen, nam de bekroonde Milanese designer Piero Lissoni de leiding over de creatie van het hotel, waarbij de rijke historie met de grootst mogelijke zorg in het vernieuwde complex verweven werd.

 

Het Conservatorium Hotel is herhaaldelijk uitgeroepen tot het beste luxehotel van Nederland. Gasten worden verwend in Japans restaurant Taiko, Tunes bar en het 1000 vierkante meter grote Akasha Holistic Wellbeing Centre.

 

Het moge duidelijk zijn dat Conservatorium haar gasten vanaf de binnenkomst in het hotel iets bijzonders laat beleven. Het historisch erfgoed van het hotel wordt dan ook perfect gecombineerd met verfijnde moderne materialen en design inrichting. Ook wil Conservatorium Hotel haar gasten blijven verrassen en verbazen. Om deze reden kwam men, krap drie jaar na de opening, tot de conclusie dat de toenmalige bedrijfskleding aan vernieuwing toe was. Dit was het begin van een bijzondere samenwerking tussen Conservatorium Hotel en Suit Up.

 

In de pitchfase van het project is Suit Up samen met een aantal andere potentiële leveranciers gevraagd om een design aan te leveren voor zes verschillende functies binnen het hotel. De randvoorwaarden waren simpel: “contemporary hip with a touch of orange”, met inachtneming van de huisstijl en uitstraling van Conservatorium Hotel. Op basis van de conceptuele inhoud en creatieve vormgeving in relatie tot de prijs werd vervolgens een leverancier gekozen: Suit Up.

 

 

“Het thema ‘contemporary hip’ vertaalt zich naar luxe en verfijnde materialen, aardse tonen en natuurlijk: a touch of orange.”

 

 

Het verhaal achter de collectie is ook bijzonder. Het thema ‘contemporary hip’ vertaalt zich naar luxe en verfijnde materialen, aardse tonen en natuurlijk: a touch of orange. Unieke details zoals een één-knoops colbert gecombineerd met een slanke revers voor de formele functies. Alle shirts hebben een korte kraag en manchet. De bow-tie, das en strik zijn vervaardigd uit een faux leather welke ook als tape terugkomt op de rok van Front Office en Management. Het gebruik van deze natuurlijke en authentieke materialen is ook doorgetrokken naar de schorten van de Brasserie. De eye-catcher van de collectie is de chino van de lugagge porters welke in de unieke Conservatorium terracotta kleur is ingeverfd. Ook de driver cap die in samenwerking met De Hoedenmaker is gemaakt voor alle doormen moet natuurlijk worden benoemd.

In totaal zijn er 350 mensen werkzaam bij Conservatorium, verdeeld over 16 verschillende functies. Het resultaat van de samenwerking is een collectie bestaande uit 50 items die bijzonder dicht bij mode staan. Verschillende items zijn bovendien uitwisselbaar tussen verschillende functies. Dit houdt de collectie efficiënt. Er is bewust gekozen om logo’s uiterst subtiel te gebruiken. Het logo is enkel verwerkt in de sierknoop op de rechtermanchet. Verder is het beeldmerk van Conservatorium, dat ook verwerkt is in het glas in lood, gelaserd op de knopen van alle formele kledingstukken.

 
 

Accountmanager

Evert van Bergen

Kenmerken

Luxury hotel

 

Aantal werknemers

300 medewerkers

 

Periode

2015 tot heden

 

Categorie

SU Design

 

Issue

Het was vooral belangrijk een leverancier te vinden met een modische signature.

 

Geboden oplossing

Wij hebben een collectie ontworpen die heel dicht bij het modebeeld ligt, zonder daarbij opvallende bedrijfskleding details te gebruiken. 

CASES

JUST TO GIVE YOU AN IDEA