Suit Up is jouw full service bedrijfskleding partner. Naast dat wij jouw nieuwe bedrijfskleding ontwerpen en produceren, nemen wij ook de overige ‘zorg’ uit handen. Ons gehele team staat voor je klaar om het proces van A tot Z te begeleiden. Wij leveren een totaalconcept van tekentafel tot voorraadbeheer.
HAPPY CREW
VERANTWOORD
IMAGO VERSTERKEND
BEDRIJFSKLEDING SPECIALIST
Wij hechten veel waarde aan de wijze waarop onze kleding verstuurd wordt. Hierin kiezen wij voor betrouwbare partij én een sustainable oplossing; voor CO2 neutrale verzending met DPD. Pallettransport en opslag laten wij uitvoeren door onze logistiek partner JLN Transport.
Vanwege de hoge belasting op het milieu, beperken wij luchttransport zoveel mogelijk. Om deze reden kiezen wij bij voorkeur ateliers in Europa. Deze goederen worden getransporteerd middels wegtransport. Indien er toch gekozen wordt voor leveranciers verder van huis kiezen wij voor schiptransport.
In ons in-house magazijn en distributiecentrum komen alle goederen binnen. Ons team in het magazijn staat daar klaar om de goederen te picken en gereed gemaakt voor nabewerking en/of verzending. Bij nabewerking: denk aan vermakingen en het borduren of bedrukken van de kleding. Wij houden graag zelf de controle op het product. Vervolgens wordt de order op naam van de medewerker of vestiging gezet en gereed gemaakt voor verzending.
Heb je een hoog verloop in personeel of een collectie waarvan de levertijd te lang is om nieuwe medewerkers direct te voorzien van kleding? Dan is het op voorraad leggen van jouw bedrijfskledingcollectie een verstandige keuze. Dit kun je zelf doen of door ons laten doen. Wij hebben hier een in-house logistieke oplossing voor in ons magazijn. We adviseren je graag over de mogelijkheden, de optimale volumes en maatvoeringen.
In het voortraject maken we een inventarisatie van een aantal factoren die de omvang en doorlooptijd van jouw voorraad bepalen. We bepalen samen per product de minimaal en maximaal benodigde volumes. Bij omvangrijke collecties categoriseren we de artikelen op basis van prioriteit en doorloopsnelheid.
Vervolgens worden de stock posities door ons gemonitord. Periodiek worden deze gezamenlijk geëvalueerd en doen wij voorstellen om bij te sturen en voor optimalisatie. Op deze manier nemen wij alle zorgen rondom de fullfillment van de bedrijfskleding uit handen.
Het is mogelijk om gebruikte items terug in de voorraad op te laten nemen. Dit principe noemen we ‘reconditoneren’. Kleding van medewerkers die uit dienst gaan, wordt verzameld en retour gestuurd naar ons magazijn in Breda. Hier scheiden we kleding die niet representatief meer is, van de herbruikbare kleding. Wij zorgen voor een zorgvuldige reiniging en leggen of hangen de herbruikbare items terug op voorraad. Op deze manier kunnen kosten worden gereduceerd en wordt de levensduur van de kleding vergroot.
Benieuwd naar wat onze logistieke oplossingen zijn? Kom gerust eens langs in onze showroom en neem direct een kijkje in ons magazijn.
Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
“Suit Up heeft, onder begeleiding van Evert, de collectie gehele collectie invulling gegeven. Kenmerkend voor de samenwerking zijn de korte communicatielijnen, snelle levertijden en het bedenken van oplossing voor zaken waar we in de praktijk tegenaanlopen. Ik kan Suit Up van harte aanbevelen”.
“Vanwege de rebranding van Nuon naar Vattenfall moesten wij nieuwe bedrijfskleding aanschaffen. Suit Up heeft perfect onze kernwaarden weten te vertalen naar een nieuwe bedrijfskleding collectie. De implementatie stond vanwege de rebranding behoorlijk onder druk maar is vlekkeloos verlopen”.