Duurzaamheids header 2 bedrijfskleding

WAAROM INVESTEREN IN DUURZAME BEDRIJFSKLEDING?

05 november 2019

Bij Suit Up houden wij ons dagelijks bezig met duurzaamheid van kleding. Zo volgen wij de nieuwste trends en ideeën op de voet en proberen wij altijd vooruitstrevend werk te leveren. Waarom zouden andere bedrijven hier ook de meerwaarde van moeten inzien? Hieronder leest u de 5 belangrijkste redenen om te investeren in duurzame bedrijfskleding.

 

 

1. EERLIJKE PRODUCTIE

Voor ons is het van belang dat de productie van de kleding op een eerlijke manier verloopt. Wij werken nauw samen met ateliers waar onder de juiste omstandigheden gewerkt wordt en waar de werknemers marktconforme salarissen ontvangen. Een mooie stap in de strijd tegen kinderarbeid

 

 

2. KLEINERE ECOLOGISCHE VOETAFDRUK

Op het gebied van kleding is veel winst te behalen qua duurzaamheid. Door te kiezen voor duurzame bedrijfskleding, verklein je de ecologische voetafdruk die achter blijft. Voor het produceren van reguliere kleding wordt extreem veel water gebruikt. Voor de productie van één spijkerbroek is alleen al ruim 7.000 liter water nodig. Diezelfde 7.000 liter staat gelijk aan genoeg 9,5 jaar drinkwater voor 1 persoon. Door met duurzame grondstoffen te werken zal de hoeveelheid water bij de productie sterk verminderen. Hierdoor draagt duurzame kleding bij aan een beter milieu. 

Suit Up vindt het dan ook belangrijk dat er een ruim aanbod is van duurzame bedrijfskleding. Wij werken samen met onze partners Tailor en Neutral®. Tailor vindt zijn oorsprong in Zweden en zij verzorgen onze duurzame corporate fashion, gemaakt van gerecyclede PET-flessen, wol en Spandex voor extra comfort. Met hun werkwijze produceren zij met maar liefst 94% minder water, 32% minder CO2 uitstoot en 60% minder energie. Neutral is een Deens merk en voorloper in de productie van duurzame casual kleding en accessoires voor de B2B-markt.    

Het is van belang dat we samen rekening houden met het milieu en dat begint bij het kiezen voor duurzame bedrijfskleding. Hierdoor leveren wij beide onze bijdrage en voorkomen wij uitputting van de aarde. 

 

 

3. PRIJZEN WIJKEN NIET AF VAN REGULIERE BEDRIJFSKLEDING

Veel mensen denken dat duurzame bedrijfskleding automatisch hogere prijzen met zich mee brengt, maar tegenwoordig gaat die vlieger niet meer op. Inmiddels wordt duurzame bedrijfskleding op grote schaal geproduceerd, waardoor de kosten helemaal niet hoger uit hoeven te vallen.

 

 

4. WEES VOORUITSTREVEND

Door vooruitstrevende keuzes te maken, zorg je ervoor dat je als bedrijf gezien wordt en het imago sterker wordt. Door je kwetsbaar op te stellen en gewaagde nieuwe keuzes te maken, onderscheid je je als bedrijf. Het naleven van de duurzame visie, zorgt er ook meteen voor dat je een nieuwe doelgroep aanspreekt. De groep die kiest voor duurzame bedrijven is groot en groeit dagelijks enorm. Duurzame bedrijfskleding biedt daarnaast veel transparantie in vergelijking met andere textielproducties. Bij duurzame kleding is namelijk meer bekend over de herkomst van de producten, de verwerking van de producten en de samenstelling daarvan. Hierdoor groeit het vertrouwen in je bedrijf vanuit de consument.

 

 

5. KWALITEIT VAN DUURZAME BEDRIJFSKLEDING

Het is niet vanzelfsprekend dat je inlevert op kwaliteit bij het overstappen naar duurzame bedrijfskleding, terwijl dit vaak wel de aanname is. Bij de ontwikkeling van de duurzame collecties, is extra veel aandacht besteed aan de kwaliteit en het draagcomfort. Zo voegt onze corporate fashion leverancier Tailor bijvoorbeeld Spandex toe aan de kleding, zodat bewegingsvrijheid gewaarborgd blijft. Dit draagcomfort maakt de dragers gelukkiger en dit zullen zij weer uitstralen. De drager dient ten slotte tevreden te zijn met de kleding.

 

 

6. GOED VOOR REPUTATIE

Dit moet uiteraard niet de belangrijkste reden zijn, maar het speelt zeker mee. Momenteel is er geen ontkomen aan de duurzaamheidstrend. Om ons heen stapt het ene na het andere bedrijf over op duurzamere oplossingen. Een mooie beweging die wij als Suit Up zijnde alleen maar kunnen stimuleren. Naast het verkleinen van de ecologische voetafdrukken, wordt het enorm gewaardeerd als een bedrijf hier rekening mee houdt. Zoals eerder ook benoemd, wordt de groep die bewust met duurzaamheid bezig is alleen maar groter. Het is dan ook niet de vraag of duurzaamheid ook jouw bedrijf gaat bereiken, maar eerder wanneer. Wees de kartrekker, de innovator en durf je hoofd boven het maaiveld uit te steken. Het komt de reputatie van je bedrijf alleen maar ten goede.

Kortom, geen redenen meer om niet in duurzame bedrijfskleding te investeren. 

 

OTHER BLOGS

THERE’S MORE TO READ