Wanneer je hebt besloten bedrijfskleding in te gaan kopen betekent dit in veel gevallen ook dat de kleding gepast moet worden. Hiervoor wordt vaak één of meerdere doorpas dagen georganiseerd waarbij de leverancier langskomt met maatseries van alle gekozen artikelen. Het inmeten wordt begeleid door coupeuses en stylisten die ervoor zorgen dat jouw medewerkers de juiste maten kiezen en de nieuwe outfit goed weten te stylen. Het bepalen van de maten is lastig met in achtneming van de 1,5 meter regel. Vandaar dat we je graag vertellen hoe we dit doen tijdens de aanwezigheid van COVID-19.
Het is over het algemeen mogelijk om bedrijfskleding te passen op locatie van de leverancier. Indien het aantal medewerkers klein is, of het betreft een nabestelling, dan is doorpassen bij de leverancier een goede optie. Let erop dat de leverancier zijn kantoor Corona proof heeft gemaakt en voorzorgsmaatregelen heeft getroffen. Wanneer er een grotere groep medewerkers ingemeten moet worden, is het raadzaam te passen op locatie van de klant. Wij hebben recentelijk bij Maastricht Aachen Airport de medewerkers ingemeten en daarbij verschillende voorzorgsmaatregelen in acht genomen. Lees verder welke voorzorgsmaatregelen we treffen bij bedrijfskleding inmeten.
Allereerst zijn onze coupeuses apart van elkaar naar de locatie gereden. Zij hebben samen met onze contactpersoon de passage van de luchthaven ingericht als pasruimte. Doordat we op voorhand een rooster hebben gemaakt waren er steeds maximaal twee medewerkers en onze coupeuses in dezelfde ruimte. Op die manier werdt de 1,5 meter ruimschoots bewaakt. Een medewerker komt op de afgesproken tijd binnen. Bij binnenkomst vragen we aan iedereen de handen schoon te maken met desinfectie gel. We faciliteren ook mondkapjes indien medewerkers dit wenselijk vinden. Onze coupeuses scannen de lichaamsmaten en hangen op een kledingrek alle door te passen maten. De coupeuse beoordeelt samen met de medewerker of het kledingstuk goed zit en of er eventueel vermakingen nodig zijn. Vermakingen aan de werkkleding en casual bedrijfskleding worden niet gedaan, vermakingen aan de representatieve bedrijfskleding worden nu ingeschat of pas gedaan na uitlevering. Op die manier hoeven we niet af te spelden en kunnen we de 1,5 meter waarborgen.
Wanneer de kledingmaten zijn bepaald worden de gepaste artikelen weer gesorteerd tussen de passets, zodat we bij een nieuwe medewerker snel de juiste maten kunnen pakken. Bij het volgende station worden de schoenen gepast. Dit gebeurt enerzijds met behulp van een maatwijzer voor schoenen, anderzijds door de schoenen daadwerkelijk te passen. Bij het derde station worden alle genoteerde maten doorgesproken en indien akkoord bevonden, plaatst de medewerker zijn of haar handtekening. Na het inmeten tekent de medewerkers voor zijn of haar maten, zodat na uitlevering geen discussie kan ontstaan over de maten die worden uitgeleverd. Wij zetten als laatste de maten in ons kledingmanagement systeem zodat direct na de doorpas sessie medewerkers digitaal kunnen bestellen. Ben je op zoek naar meer inspiratie? Kijk dan bij onze klantcases of onze Instagram. Zoek je Corona beschermingsmiddelen? Kijk dan gerust in onze webshop.